سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش عیب یابی دستگاه اکسِژن ساز

بعد از خرید یک دستگاه اکسیژن ساز، بسیاری از مصرف کنندگان با مشکلات و خطاهایی در دستگاه مواجه می شوند. در حال حاضر، ما راه حل هایی برای مشکلات رایج جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید زمان خود را صرفه جویی کنید. ابتدا باید عیب یابی دستگاه اکسیژن ساز و خطاهای آن را پیدا کنید و در صورت امکان آن را رفع کنید. اما اگر عیب دستگاه اکسیژن ساز قابل رفع نباشد، باید به سرعت با نمایندگی فروش دستگاه اکسیژن ساز خود تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که بعد از خرید دستگاه اکسیژن ساز، حتما باید دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنید. 60? از خطاهایی که در کارکرد دستگاه اکسیژن ساز رخ می دهد، به دلیل بی توجهی به دفترچه راهنما است.

عیب یابی صدای دستگاه اکسیژن ساز

اگر صدای دستگاه اکسیژن ساز شما بیش از حد معمول شده است و به دنبال عیب یابی آن هستید، بهتر است برای رفع مشکل صدای اکسیژن ساز، به کمپرسور آن مراجعه کنید. اما بعضی دستگاه‌ها، به خصوص دستگاه‌های ایرانی، صدای بیشتری نسبت به دستگاه‌های دیگر دارند که این موضوع نشانه‌ای از وجود مشکل خاصی نیست. در این صورت، اگر این صدا برای شما آزاردهنده است، می‌توانید لوله‌ای بلندتر به آن وصل کنید و اکسیژن ساز را از خودتان دور نگه دارید.

عیبب یابی و زمان سرویس دستگاه اکسیژن ساز

اگر دستگاه شما دچار مشکلاتی شده است، حتما به زمان سرویس آن توجه کنید. از اهمیت سرویس به موقع اکسیژن ساز خود آگاه باشید. بهتر است هر شش ماه یکبار دستگاه را سرویس کرده و نگهداری لازم را انجام دهید تا از هر گونه نقصی جلوگیری کنید و دستگاه هنگام استفاده بیمار از کار نیفتد.

اگر بعد از روشن شدن دستگاه اکسیژن ساز هشدار غلظت دهد، ابتدا فلومتر دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که توپک درون آن به میزان تعیین شده است. این اشتباه معمولی است که کاربران جدید ممکن است داشته باشند. بعد از روشن شدن دستگاه، فلومتر باید بر اساس نیاز بیمار تنظیم شود.

اگر آلارم دستگاه هشدار دما را نشان دهد و دستگاه متوقف شود، احتمالا جریان هوای ورودی به دستگاه مسدود شده است. برای حل این مشکل، ابتدا فیلتر اولیه دستگاه را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که تمیز است یا نیاز به تعویض دارد. همچنین مطمئن شوید که ورودی هوا توسط پرده ها یا اشیاء دیگر مسدود نشده است.

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

در هر دستگاه اکسیژن ساز، بوق هشدار و علت صدای دستگاه ممکن است متفاوت باشد. این امر به دلیل داشتن ساختار خاص و منحصر به فرد هر دستگاه است.یکی از عللی که می‌تواند باعث فعال شدن آلارم دستگاه شود، مدت زمان استفاده از آن است. همانطور که دستگاه‌های دیگر نیاز به استراحت دارند، دستگاه اکسیژن ساز نیز به استراحت نیاز دارد و داغ شدن آن نیز بی‌تاثیر نیست.

علل احتمالی این خطا

1 . حجم جریان اکسیژن در ژنراتور اکسیژن بسیار بالا است.

2 . دستگاه اکسیژن ساز در حال انجام اتمیزه کردن است.

3 . ولتاژ برق در خانه کاربر کمتر از ولتاژ برق دستگاه اکسیژن ساز است.

4 . یکی از موارد عیب یابی دستگاه اکسیژن ساز ممکن است مسدود شدن جریان ورودی هوا باشد، بنابراین علت را بررسی کنید.

5 . اگر دستگاه اکسیژن ساز گرما را به درستی از خود دفع نکند، هشدار غلظت نیز رخ خواهد داد. به عنوان مثال، اگر فیلتر ورودی با گرد و غبار مسدود شود، هشدار غلظت رخ خواهد داد.

توجه: حتما به دستگاه خود در ساعات استراحت دهید. این اتفاق در زمان های مشخص شده ای کار نخواهد کرد.